Documentația și actele necesare durează de mai bine de doi ani de zile, timp în care majoritatea autorizațiilor de construire din Borhanci au fost stopate sau amânate.
Acum, avem, se pare, șansa să avem un trafic mai fluid la ieșirea / intrarea în Borhanci, un cartier predominant de vile și case, care a atras mereu interesul clujenilor.
Iată ce declară viceprimarul Dan Tarcea pe pagina sa de Facebook:
https://www.facebook.com/dan.stefan.tarcea/videos/564422379478365/?ref=embed_video&t=0
„Am deschis cel mai nou şantier pentru fluidizarea traficului. Este o bretea de legătură între strada Borhanciului şi strada Constantin Brâncuşi, 380 de metri liniari cu o lăţime de 5 metri. Face parte din primul drum de legătură cu centura metropolitană, primul drum care intră în sarcina Primăriei din proiectul centurii metropolitane. Acest proiect a început de luni, 14 octombrie, iar lucrările sunt destul de avansate. Toată săpătura pe întreaga suprafață e realizată. Primul strat de balastru este deja turnat. Aici vor fi patru straturi de agregate naturale, adică de piatră şi de balastru, urmând alte trei straturi de asfalt. În partea dreaptă va fi şi o turbo-giraţie, care va fi realizată în momentul în care va exista conexiunea cu centura metropolitană. Până atunci, am făcut acest demers pentru a putea să fluidizăm ieşirea din cartierul Borhanci. Știm foarte bine că dimineața este destul de greu să ieși din acest cartier. Lucrăm la acest proiect de mai bine de doi ani și în sfârșit am reușit să avem toate avizele, inclusiv autorizația de construcție. Estimarea noatră este că până în data de 15 decembrie această lucrare ar trebui să fie gata, astfel încât locuitorii de aici să iasă mai ușor din cartier. Mă bucur că am reuşit să preluăm acest teren de la cei de la USAMV. Este vorba de peste 1,2 hectare de teren. Preluarea terenului a fost destul de dificilă, pentru că a trebuit să schimbăm legislaţia, și să fie o hotărâre din Camera Deputaților și Senat, pentru că aici a fost o staţiune de cercetare şi aceste staţiuni de cercetare nu pot fi expropriate”, ne transmite Dan Tarcea.
Rămâne să vedem dacă pe 15 decembrie vom avea gata această bretea sau dacă va trebui să amânăm bucuria folosirii ei până în 2025.
Pe viitor, ne putem aștepta și la modernizarea străzii Brâncuși, confirm declarațiilor lui Emil Boc din 2023:
„Strada Constantin Brâncuși vine într-un program masiv de modernizare o dată cu centura metropolitană. Strada Brâncuși se modernizează, se lărgește ea va fi lărgită la alte dimensiuni decât acum. Evident, dacă sunt gropi, doamne ferește, ele trebuie imediat asfaltate și trebuie făcute lucrări de întreținere. Dar ea va face parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare și extindere o dată cu centura metropolitană. Primul tronson de la centura metropolitană este în evaluare, până în 12 mai pe celelalte două tronsoane se depun oferte, adică suntem cu glonțul pe tun, nu e bine să vorbim de gloanțe că ne gândim la alte lucruri. Aceste proiecte mari ale Clujului toate sunt plecate, metroul, conectarea Clujului la autostradă e la licitație, pasajul de la Tăietura Turcului – proiectarea se apropie de final-, trenul metropolitan s-a deblocat problema firului de la gară la Podul IRA, știm ce avem de făcut”.
O bretea din drumul de legătură pornit în această lună va fi pregătită pentru a face legătura cu mult așteptata centură metropolitană, în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat.
Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii.
Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35″, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).
Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.